שלושה יתרונות לפעילויות העשרה לילדים

פעילויות העשרה לילדים הן דבר הכרחי וחשוב במהלך חינוך ילדנו. פעילויות העשרה הן שונות מסתם פעילויות רגילות של הילדים בכך שיש להם מטרה נוספת, חוץ מההנאה והעברת הזמן. ישנן דוגמאות רבות לפעילויות העשרה לילדים, אשר לכל אחת יתרונות וחסרונות. אולם, ניתן לציין 3 יתרונות משמעותיים של פעילויות העשרה, באופן כללי.

 

ערך מוסף

היתרון הברור ביותר של פעילויות העשרה לילדים הוא הערך המוסף הכלול בהם. עצם העובדה שהפעילות באה לתת דברים נוספים מעבר לעצם הפעילות, היא בעצמה יתרון עצום על פני כל פעילות אחרת. לא צריך להרחיב מדוע זהו יתרון לפעילות העשרה, ונראה שזה ברור מאליו. אולם, ישנם יתרונות נוספים לפעילויות העשרה, שאינם הערך המוסף הספציפי אותו הפעילות מנסה להקנות.

 

שיפור קוגנטיבי

פעילויות העשרה לילדים הן בדרך כלל פעילויות הבאות ללמד את הילדים דברים מגוונים בעזרת הפעילות. לדוגמה, מילוי דפי צביעה זוהי פעילות העשרה שבאה ללמד את הילדים אומנות, דיוק, סבלנות ועוד. אולם, פעילויות אלו מקנות כלים ודברים נוספים, אשר לא נובעים באופן ישיר מהפעילות עצמה.

אם נמשיך את הדוגמה שנתנו, פעילות מילוי דפי הצביעה, מובן שהיא מקנה לילדים כלים וערכים באופן ישיר, כגון הרחבת החוש האומנותי, שיפור יכולת הדיוק והקורדינציה ועוד, אך הפעילות מקנה לילדים דברים נוספים, שאינם מגיעים באופן ישיר מהפעילות. כאשר ילד מפעיל את המחשבה במטרה לבחור את הצבע המתאים, או בזמן שהוא מתאמץ לא לצאת עם הטוש מהקווים, הפעילות המוחית מתגברת, ובכך משתפרת כל היכולת המוחית של הילד. כלומר, הפעלת מחשבה ונתינת אתגר למערכת המוחית של הילד, משפרת לא רק את הדברים הספציפיים בהם הוא עוסק, אלא גם את היכולת הקוגנטיבית הכללית שלו.

תופעה זו מקנה יתרון עצום ביותר לפעילויות העשרה לילדים, בלי קשר לתוכן הפעילות. כל פעילות שבאה להפעיל את המוח של הילד מעניקה לו אפקט כפול בשיפור היכולת השכלית – שיפור ואימון בדברים הספציפים בהם הוא עוסק, ושיפור כללי של מסוגלות המוח.

 

עניין

יתרון שלישי שיש לפעילויות העשרה לילדים הוא כמובן העניין של הילדים מהפעילות. בדרך כלל, פעילויות שאין בהם ערך מוסף, אשר אינן באות במטרה להקנות כלים נוספים לילדים, לא יהיו מעניינות ומאתגרות ביחס לפעילויות העשרה. אמנם לפעמים נראה שהילד יותר יתעניין בצפייה בסרטון לא מועיל, או פעילויות אחרות שאין בהן תוכן, אך לאורך זמן, רק פעילויות שמאתגרות את הילדים, ובאות להקנות להם כלים נוספים, יוכלו ליצור עניין כל פעם מחדש.

 

שלוש יתרונות

לסיכום, נדמה שישנן שלוש יתרונות משמעותיים ביותר לפעילויות העשרה לילדים על פני פעילויות שאינן באות להקנות לילדים כלים וערכים נוספים. היתרון הראשון הוא, כאמור, הערך המוסף עצמו. היתרון השני, ואולי המשמעותי ביותר, הוא שיפור כללי של היכולת הקוגנטיבית, והיתרון השלישי הוא יצירת עניין לילדים בפעילויות.

ילדות

 

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: