הקמת תפאורה למופע חצר

מופעי חצר הם מופעים אשר מבוצעים הרחק מהנוחות והביטחון של אולם הופעות. באולם מסודר, למנהלי ההופעה שליטה מלאה על התאורה, על השפעות מזג האוויר ועל כלל הפרמטרים החיוניים להצלחת ההופעה. כאשר מקימים תפאורה למופע חצר, חשוב למצוא דרך נכונה לשלב את התפאורה בחצר הקיימת, ולא לנסות לכפות את רצוננו על הקיים. במאמר זה נציג מספר דרכים לעשות זאת.

 

דאגה לשטח מוצל למשתתפים בהופעה 

למרות הקשיים, למופע חצר יש לעיתים קרובות אפקט חזק הרבה יותר על הקהל מאשר מופע באולם סגור. מופע באולם למעשה מכניס את הקהל לאווירה שונה באופן דרסטי מחייהם הרגילים, ולכן כאשר הם יוצאים מהאולם, הרושם פוחת באופן דרסטי. מופע חצר איכותי, ילווה את המשתתפים זמן רב, והם יזכרו בו בכל פעם שהם יעברו ליד החצר בה הוא התרחש. למרות היתרונות של שילוב המופע בטבע, כדאי מאוד לדאוג לנוחות של המציגים. השחקנים המציגים חייבים לתפקד היטב גם בימי הקיץ החמים, כאשר השמש קופחת על גבם. כדי לאפשר להם לעבוד בתנאים סבירים, כדאי מאוד לשקול בניית פרגולה בשטח ההופעה. הפרגולה תאפשר מצד אחד הצללה חלקית על אזור ההופעה והקהל, ומצד שני לא תפריע לאור השמש הטבעי לחדור, ולא תבטל את יתרונות המופע בחוץ.

 

מחשבה על התאורה הטבעית בשטח

אחד מהדברים שיש לשקול כאשר בונים תפאורה למופע חצר, הוא נושא התאורה. יתכן מאוד שעמלתם על תפאורה מושלמת, ועשיתם שימוש בחומרים עמידים כמו פלסטיק שיוכלו לשרוד את פגעי מזג האוויר היטב, אך אם לא חשבתם על התאורה בשעת ההופעה עצמה, יתכן וכל עמלכם יהיה לריק. התאורה הטבעית בשטח ההופעה מושפעת גם מהשעה ביום ומצב השמש בשמים, וגם מאורות אחרים, מבתים אחרים ברחוב או עמודי תאורה. מחשבה על התאורה הטבעית בשטח, תאפשר לכם לעשות בה שימוש כפנסים נוספים בהופעה. תוכלו לשלוט בתאורה הטבעית מעט באמצעות הצללות, וכך לנצל אותה כדי להאיר את התפאורה שיצרתם באור שלא תוכלו לשחזר בשום אולם הופעות, מתקדם ככל שיהיה.

 

שילוב של הסביבה בתפאורה

כדי להפוך את המופע שלכם למופע חצר של ממש, עליכם לבנות תפאורה עמידה וחזקה. יש מספר דרכים לעשות זאת. דרך אחת, היא יצירה של תפאורה אשר היא למעשה חד פעמית. תפאורה זו תכלול בנייה כבדה יחסית מקרשים ממוחזרים, שימוש בניירות אשר יתבלו תוך זמן קצר וכדומה. מדובר בדרך נהדרת לייצר תפאורה להופעת חצר, אך היא מאוד בזבזנית מבחינה סביבתית, ועשויה לדרוש עבודות פינוי ארוכות לאחר סיום המופע. אפשרות נוספת שחשוב לקחת בחשבון, היא שילוב של הסביבה הקיימת בחצר כחלק מהתפאורה שלכם. תוכלו למפות את החצר מבחינת צמחייה קרובה, פסלים, קירות או מקורות מים, ולשלב אותם כחלק אינטגרלי מההופעה שלכם, כך שהתפאורה תהיה חד פעמית, והמופע בלתי נשכח.

יוטה

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: