פעילויות חנוכה לבתי ספר – כך עושים זאת נכון

חנוכה, חג הילדים האהוב, עם הנרות הנוצצים, הסביבון המסתובב ובעיקר הסופגנייה הטעימה מלאת הריבה. אם גם אתם מחפשים דרך מקורית וכיפית להעביר את סיפורי חנוכה לילדים בבתי הספר, הנה לכם כמה אופציות מעניינות במיוחד.

בעולם של חדשניות וטכנולוגיה, נראה שעדיין לא אבד הקסם של החגים והסיפורים האייקוניים שכל חג מביא עימו. חג החנוכה, המוכר כאחד החגים האהובים על הילדים, עם הצגות ענק בשילוב כוכבי הילדים הגדולים ביותר המופיעים כולם על במה אחת, ביניהם הקת הפסטיגל האהוב לו מחכים הילדים כל השנה, הוא חג חשוב ביותר – בייחוד הסיפור העומד מאחוריו. אם גם אתם מתקשים למצוא את הדרך הייחודית והמקורית לעניין את הילדים בסיפור, הנה לכם כמה אופציות שהופכת את סיפור חנוכה לאחד כזה שכיף ושווה לזכור.

לביבות

הפנינג חנוכה בית ספרי

באתר אבן נייר ומספריים תוכלו למצוא את אחת מהפקות חנוכה הגדולות והמושקעות ביותר המשלבת מדע, טכנולוגיה ויצירה יחדיו. חג האורים יבוא לידי ביטוי בשיא עוצמתו דרך סדנת פיסול נרות, מעבדה מדעית בנושא אור, הכרת תכונות האור דרך יצירה במעבדת צילום ונשלב גם משחקי ילדים כמו בניית לגו. לא רק שמדובר בחגיגה גדולה של חג החנוכה, אלא שהיא משלבת בתוכה את כלל בית הספר, כך שמעבר לאווירת החג שנמצאת בכל רחבי בית הספר, נוצר גם גיבוש ושיתוף פעולה עם כלל הכיתות השונות והגילאים השונים בצורה של משחק, אך גם חשיבה, הקשורים כולם לחג החנוכה.

פעילויות קטנות/כיתתיות

במידה ורציתם להעביר סדנה על חג החנוכה במסגרת קטנה יותר, בסגנון משחק או הקראה אינטראקטיבית של סיפור חג החנוכה לכיתת הלימוד שלכם, הנה לכם כמה רעיונות נחמדים: לכיתות קטנות למשל, בערך בגילאי א'-ג', אפשר להקים הפקה של סיפור חג החנוכה עם תלבושות ותפקיד לכל ילד, המעצים גם את סיפור המכבים והחשמונאים ומשלב בתוכו את שירי החג האהובים המוכרים. לכיתות עם תלמידים גדולים יותר, למשל מכיתות ד' ואילך, ניתן לעסוק בסיפור גבורתם של המכבים, סיפורי המלחמה, דרך טקסטים מספר החשמונאים או עדויות ארכיאולוגיות שניתן להראות. בנוסף, אפשר גם לעסוק במהות הסביבון ומאיפה המנהג הזה לקוח, איך הוא משפיע על זהות יהודית וידיעה שמדובר בקבלת מנהגים מעמים וזהויות שונות – ומה זה יכול להגיד גם על היהדות בעצם. בחטיבת הביניים למשל, אולי יתעניינו יותר באספקט של חגיגת חג החנוכה בתפוצות, וניתן לדבר על החגיגות בצורת מה שונה ומה דומה, אילו מנהגים חדשים ומקוריים הם אימצו לעומתנו, וכמובן תמיד אפשר לקשר את זה לשואה וחגיגת חג החנוכה בגטאות השונים, אם זה במחנה העבודה או תחת השלטון הגרמני-נאצי בגרמניה, כדרך היסטורית להסתכל על חגיגות ימי החנוכה בתנאים קשים בצורת "נס החנוכה- עדות מהשואה".

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: