האג – פנינה הולנדית לחובבי התרבות

הולנד היא מדינה אירופית הידועה בעיקר בזכות עיר הבירה שלה, אמסטרדם, המושכת אליה מדי שנה מיליוני מבקרים סקרנים מכל רחבי העולם הנמשכים לסצנת הקופי-שופס בה היא ידועה.

ואכן מרבית המבקרים בהולנד, גם אלו שזה איננו הביקור הראשון עבורם, לא יוצאים מכתליה של העיר אמסטרדם וזה פספוס של ממש, כי למדינה היפהפיה יש עוד הרבה להציע – נופים, אטרקציות ואנשים יפים. כל מה שצריך לעשות זה לשכור רכב או לעלות על אחת הרכבות המהירות ותוך זמן לא רב תוכלו להגיע למקומות שונים בתכלית מבועת הקנאביס והעשן האופף אותה.

אחד ממקומות אלה היא העיר האג, העיר השלישית בגודלה במדינה (אחרי אמסטרדם ורוטרדם) המונה כחצי מיליון תושבים, בה נמצאים בית הנבחרים והסנאט, שגרוריות המדינות הזרות ומשרדי הממשלה – מה שהופך אותה למרכזה השלטוני של הולנד. בנוסף לאלו העיר האג מפורסמת גם בשל בתי הדין הבינלואמיים הנמצאים בה המהווים את אחת האטרקציות המרכזיות בה.

מי שפחות מתעניין בנושאים רציניים כמו הון ושלטון, ישמח לשמוע כי סמוך לעיר נמצאות שתי עיירות חוף בהן ניתן לנפוש או לבקר לזמן קצר ולטבול במים, המוכרת ביותר בין השתיים היא מחוז ספיכיניגן בה נמצא חוף ספיכיניגן בו קזינו, מסעדות, חול זהוב ואווירה כללית צעירה ותוססת כך שאם אתם מגיעים לאזור, מומלץ לקפוץ לכל הפחות לביקור קצר.

 

אטרקציות בהאג – לא רק מוסדות ציבור

ואומנם בנמצא בסביבת העיר האג גם אופצייה לחופשת בטן-גב, אך שלא תטעו – האטרקציות ומוקדי העניין העיקריים בעיר ישמחו בעיקר את לבם של חובבי התרבות והמוזיאונים.

בהאג ישנם מוזיאונים רבים המתאימים למבוגרים וילדים, חלקם בחלל פתוח וחלקם מקורים וממוזגים, כך שבכל הרכב ובכל יום ועונה בשנה תוכלו למצוא היכן לבקר ואם אתם נמנים בין אוהבי התערוכות, סביר להניח שלא תתאכזבו.

בין המוזיאונים הנמצאים בהאג תוכלו למצוא את מוזיאון המדע, המוזיאון העירוני בו תערוכה מרשימה של אמנות מודרנית, מוזיאון הפסלים על הים, מוזיאון המאוריץ-האוס בו מוצגות בין היתר יצורתיו של האמן רמברנט ועוד ועוד.

המוזיאון המפורסם ביותר בהאג הינו המוזיאון "מדורדם": עיר מיניאטורית המציגה בקנה מידה של 1:25 דגמים מוקטנים של האטרקציות והאתרים המרכזיים בהולנד. מוזיאון זה מושך אליו מאז הקמתו בשנות ה-60 של המאה הקודמת עשרות אלפי מבקרים מדי שנה. בין היתר ניתן לראות באתר דגמים מיניאטורים של שדה התעופה המרכזי, פארק השעשועים, אצטדיון הכדורגל של הולנד, שוק הגבינה המפורסם של אלקמאר, טחנות הרוח ומקומות מפורסמים נוספים במדינה לרבות הרכבת העוברת ביניהם.
עובדה מעניינת לגבי אתר זה היא שהוא קיבל את שמו על שם ג'ורג' מדורו, יהודי שמת במחנה הריכוז דכאו לאחר ששירת כקצין בצבא ההולנדי ונלחם בנאצים במלחמת העולם השנייה. הוריו של ג'ורג' הם אלו שתרמו את הכספים שנדרשו עבור תחילת הבנייה של הפארק ושמו של המקום "מדורדם" ניתן לו בזכות מחווה זו.

אם תחפצו בסוג אחר של תרבות, תוכלו לבקר בתאטרון המלכותי אשר נמצא בקורטה וורהאוט, אחד מרחובותיה העתיקים ביותר של העיר אשר מהווה אטרקציה בפני עצמו.

ואם שבעתם מתרבות, אך לא שבעתם במלוא מובן המילה, תוכלו לבקר באחת מהמסעדות המצוינות הנמצאות בעיר ולסעוד כיד המלך.

אז הון ושלטון, בטן-גב, מוזיאונים, מופעים ומסעדות – כל אלו נמצאים בהאג ומחכים שתגלו אותם.

 

מזרקה

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: