גאלווי – אירלנד למיטיב לכת

גאלווי היא העיר השלישית בגודלה באירלנד (אחרי דבלין וקורק), והיא שוכנת במערב אירלנד.

גאלווי למעשה היא העיר היחידה במחוז גאלווי שבפרובינציית קונכט.

לגאלווי היסטוריה ענפה כיוון שנבנתה ב-1124, ונחשבת לאחת הערים העתיקות ביותר באירלנד.

במהלך המאות הבאות נכבשה גאלווי ועברה מספר ידיים, כאשר במאות ה-15 וה-16 נשלטה על ידי 14 משפחות סוחרים אשר הפכו את גאלווי לעיר משגשגת ומצליחה.

בתקופת מלחמת האזרחים הבריטית נפגעה גאלווי קשות כיוון שהשבטים שגרו בה תמכו באירים, ועל כן מצאו הבריטים לנכון להעניש אות ולגרום למפלה של העיר.

במאה ה-19 לא איחרה לבוא מכה נוספת על גאלווי וכמו רוב אירלנד גם בגאלווי בלו מאוד מהרעב הגדול של תפוחי האדמה.

רק בזמן מלחמת העצמאות האירית ב-1919 התרחבה שוב אוכלוסיית גאלווי כתוצאה מבסיסים שהיו בעיר, ולקראת סוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21 חזרה גאלווי להיות עיר משגשגת.

 

איפה מבקרים בגאלווי?

כיום בגאלווי ישנה אוניברסיטה גדולה אשר מושכת אליה צעירים רבים מכל רחבי אירלנד, מה שהפך את העיר להיות צעירה ותוססת – מלאה בברים, הופעות, מסעדות, אומנות רחוב ועוד.

כיוון שגאלווי היא עיר עתיקה עם היסטוריה ענפה תוכלו לבקר במספר אטרקציות שיעניקו לכם את החוויה של ההיסטוריה בעיר כמו טירת לינץ' מהמאה ה-16, כנסיית הקולגיום של ניקולס הקדוש מהמאה ה-14 והקשת הספרדית מהמאה ה-16.

במוזיאון העיר גאלווי, אשר נמצא סמוך לקשת הספרדית, תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של העיר ולראות אוספים מתקופת ימי הביניים.

ישנם מוזיאונים נוספים בעיר כמו מוזיאון הגיאולוגיה על שם ג'יימס מיטשל ומוזיאון בית נורה ברנקל השווים ביקור.

במאה ה-20 המשיכה גאלווי להבנות וקתדרלת גאלווי אשר נבנתה ב-1958 והיא קתדרלת האבן הגדולה ביותר באירופה, וכיכר איירה שהיא למעשה הפארק הלאומי לזכר ג'ון פ. קנדי הפכו שתיהן להיות בין האטרקציות המרכזיות והאהובות ביותר בגאלווי.

אחד הדברים המושכים תיירים להגיע לגאלווי הוא כמובן האווירה הצעירה והתרבות התוססת. תוכלו להנות ממנה במרכז האומנויות של גאלווי אשר מציע תערוכות של אמנים צעירים ובוגרים לתקשורת חזותית, ולהנות מהמדרחוב ברחוב קיי ושופ אשר בו תוכלו למצוא שלל בארים, מסעדות, הופעות רחוב, קניות ועוד.

 

מידע כללי על גאלווי

כיוון שגאלווי מושכת אליה צעירים רבים, תוכלו למצוא הוסטלים זולים ללון בהם, אך גם כמובן מלונות מ-3 ועד 5 כוכבים, אשר יתאימו למי שמחפש מעט יותר נוחיות.

התחבורה הציבורית בגאלווי מפותחת וטובה ביותר ועל כן מומלץ להשתמש בה, אך אם ברצונכם לבקר אטרקציות נוספות הנמצאות בקרבת גאלווי, מומלץ להשכיר רכב.

חופה המערבי של אירלנד נחשב לאחת מפנינות הטבע היפות של הארץ, ותיירים רבים מתרכזים רק בו. גאלווי מהווה מקום בסיס נוח ממנו ניתן לצאת לטיולי יום ולחוות את צוקי מוהר המדהימים, האי מוטון עם הנופים המרהיבים, שלושת איי ארן הידועים במבצריהם העתיקים וכנסיות גדולות, וחבל קונמארה הידוע בנופים המיוחדים שלו.

גאלווי מתאימה לביקור בקיץ למי שרוצה להנות ממזג אוויר נעים ולבלות הרבה בחיק הטבע, אך גם בחורף לגאלווי קסם מיוחד, במיוחד בזמן חג המולד ישנו שוק בגאלווי המושך אליו תיירים רבים.
גאלווי היא עיר שלא תרצו לפספס ומומלץ אפילו להקדיש לה מספר ימים ולגלות את כל הקסמים החבויים בה.

 

דגל

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: