איזה ציוד צריך להופעות על במות?

מהמשתמע בכותרת אפשר לחשוב שמדובר ברשימה פשוטה ומאוד מובנת מאליה.

הקמת ציוד להופעה על במה היא עבודה מורכבת שמצריכה ידע של תיאום מערכות רבות.

במאמר זה נציג את רשימת היסוד לציוד הכרחי להופעות על במות, שבלעדיו, פשוט אין הופעה.

 

טראסים

למי מאיתנו שלא מכיר את המונח לחופה המתכתית שמחזיקה גופי תאורה רבים בהופעות ואירועים, קוראים לזה טראס, ובעברית – מסבכי אלומיניום! במגוון חתכים ומידות, טראסים מאפשרים מאפשרים פתרונות לתלייה, עיצוב, הלבשת גופי תאורה וצליל. ניתן להזמין אלמנטים אלה בהתאמה אישית.

 

תאורת במה

אמצעי מרכזי במופע על במה הוא התאורה. היא משתלבת בביצועי הבמה, מעצבת את אווירת המיצג, ממקדת את תשומת לב הקהל בדמויות ומשפיעה על רבדים רבים נוספים במופעי הבמה.

יש מגוון רב של סוגי תאורה למופעי במה:

  • פנסים מבוססי נורה\לד – פנסים מבוססי נורה יענו על כל צרכי התאורה להופעת הבמה. פנסים מבוססי לד מובילים בנצילות אורית גבוהה – מעל 90% אור, אורך חיים ארוך באופן משמעותי וקלות בהתקנה ובניוד.
  • תאורות אפקט – פנסי מעקב, דימרים ופנסי אפקטים מכתיבים את אופי המופע בצורה הכי ישירה. את האווירה על הבמה. פנסי מעקב מאפשרים מיקוד בדמות מסוימת ופנסי האפקטים שונים מכתיבים את הלך הרוח שמנסה המיצג על הבמה להעביר.
  • לוח פיקוד ובקרה – פאנל שמאפשר את התפעול והניהול של כל האפקטים הוויזואלים של האירוע. שולט על כל גופי התאורה ודרכו ניתן לתזמן, לעצב ולהפעיל ידנית את גופי התאורה השונים.

 

ציוד הגברה

בלי מערכת הגברה לאירועים, שום צליל ועיבודו יוכלו להישמע, ובהתאמה, כל ביצוע במה לא יוכל לצאת לפועל בצורה מספקת. ישנם שלושה מרכיבי בסיס שבלעדיהם אין מערכת הגברה:

  • מיקסר (מערבל צליל) – אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בכל מערכת הגברה מקצועית. מרכיב זה מיועד להשגת שליטה על מקורות השמע השונים במערכת. מערכות הגברה מקצועיות ומשוכללות מאובזרות במיקסרים דיגיטליים המאפשרים ניתוב של עד מאות ערוצי שמע שונים בתוך המערכת.
  • רמקולים – הרמקול הוא “לב” המערכת מאחר ובלי רמקולים, מערכת ההגברה לא יכולה להוציא אף צליל שהיא מעבדת ומערבלת. ישנם שני סוגי רמקולים. האחד מוגבר שבתוכו מובנה מגבר חשמלי והשני רמקול פסיבי שאינו כולל בתוכו מגבר. שימוש ברמקולים הפסיביים מחייב מגבר חשמלי לצרכי חיבורו לרמקולים.
  • מגבר הספק חשמלי – תקפידו של זה הוא להמיר את האותות החשמליים הנוצרים במיקסר ולהפוך אותם לצלילים עוצמתיים וחזקים יותר. מגברי ההספק מגבירים את האותות בעוצמה הנחוצה לכם. לכן, מערכת הגברה חייבת להיות בעלת היכול לתאם בין גודל הרמקול ועוצמתו לבין העוצמה של המגבר ההספק.

 

נקודה למחשבה

כל פיסת ציוד מעבר למה שמתואר כאן תלויה לגמרי בתכונות המיצג וצרכיו הנוספים. כל המתואר במאמר זה הוא היסוד למופע במה מוצלח. שברו רגל.

 

אמפיתיאטרון

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: