מתי צריך ייפוי כח?

סביר להניח ששמעתם לא פעם את המושגים "מייפה", "צד שלישי" ו"מיופה" ולא ידעתם בכלל במה מדובר. שכן, אלו מושגים משפטיים שלא מוכרים לכל אחד מאתנו. מדריך זה עולה לרשת, כחלק מסדרת מדריכים שמנגישים את המושגים המקצועיים בתחום המשפטי לכל אחד. הפעם, יצאנו לבדוק מהו ייפוי כוח ומתי צריך אותו. הישארו כאן ותגלו את כל הפרטים.

 

ייפוי כוח נוטריוני – ההגדרה

ראוי שנסביר מה זה ייפוי כוח נוטריוני, רגע לפני שנעמיק במצבים שבהם צריך להשתמש בו. נסביר שמדובר במסמך שמאפשר לכל אדם באשר הוא, להעניק לעורך דינו את הסמכות לפעול בשמו בעניין כלשהו שנקבע מראש. המושגים הנפוצים ביותר שנוגעים להליך זה בשפה המשפטית נקראים "מייפה" ו"מיופה". כך שהאדם שפונה לקבלת השירות מוגדר כ"מייפה" ועורך הדין נקרא "מיופה".

ייפוי כוח נוטריוני

המקרה ה – 1: לפני נסיעה ממושכת לחו"ל

הכותרת שלעיל רומזת לכם על קיומם של מקרים שונים שיצריכו ייפוי כוח עם נוטרי ישראל. הראשון נוגע למי שמתכנן לשהות מחוץ לארץ לאורך זמן או אדם שאין לו את הזמן לנהל את עצמו מבחינה פיננסית ומשפטית. במקרה שכזה, צריך להעניק לאדם אחר (חבר טוב או קרוב משפחה) את הכוח לבצע פעולות שונות בשמו, לדוגמא:

  • חתימה על מסמכים לגורמים שונים
  • ביצוע פעולות בחשבון הבנק
  • השכרה של דירה

 

המקרה ה – 2: טרם ביצוע עסקאות מקרקעין

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בייפוי כוח, מבלי לציין את עסקאות המקרקעין שמצריכות פנייה לעורך דין שעוסק בתחום. שכן, זהו כלל בסיסי שכל אחד צריך להכיר וליישם. נסביר שהליכי הרכישה בתחום המקרקעין נחשבים לסבוכים במיוחד וכוללים פניות רבות לגופים שונים. נהוג לבצע ייפוי כוח במקרה מסוג זה, כדי שעורך הדין יוכל לסייע בכל הנוגע לביצוע פעולות אלה.

ייפוי כוח נוטריוני

כך תקבלו את ייפוי הכוח

הנפקת ייפוי כוח אינה עניין של מה בכך. אתם תצטרכו לפנות תחילה לגורם שמולו תרצו לפעול (לדוגמא, רשות המקרקעין, סניף הבנק ועוד), כדי שזה ימסור לידיכם את הנוסח של ייפוי הכוח הדרוש. רק לאחר שתעשו זאת, תצטרכו להסתייע בשירותיו המקצועיים של נוטריון. שכן, זה יעבור על המסמך ויוודא את תקינותו. רגע לפני סיום המדריך, נמליץ שתפנו לנוטריון מומלץ, כדי שתוכלו להיות בטוחים שזה יהיה פנוי לחתימה על ייפוי הכוח ושהוא יבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר.

 

מילים אחרונות לסיום

ייפוי כוח הינו מסמך משפטי שנכתב ונחתם על ידי נוטריון מוסמך. בשלב זה אתם יודעים שיש צורך במסמך המדובר במקרים שבהם יש צורך בהעברת סמכויות מאדם אחד לאחר. כעת, נותר לכם רק לברר פרטים על נוטריון מומלץ שימסור לידיכם את המסמך הדרוש, כדי שתוכלו לטוס לחו"ל בראש שקט או לנהל את חייכם מבלי להתמודד עם בירוקרטיה סבוכה.

ייפוי כוח נוטריוני

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: