משחקי גיבוש קלילים שכדאי להכיר

משחקי גיבוש קלילים יכולים לחזק את האמון וההקשבה בקרב המשתתפים. באמצעות משחקי גיבוש ניתן לפתח כבוד בין חברי הקבוצה ולהפוך את החברים ליעילים ומגובשים יותר. מעבר להנאה שבמשחקי גיבוש קלילים, ניתן באמצעותם לשפר את רמת התקשורת הבין אישית ואת רמת ההכרות בין חברי הקבוצה. במאמר זה נרחיב לגבי משחקי גיבוש קלילים שיכולים להתאים למגוון אוכלוסיות.

 

התגבשות המכונה האנושית

משחק גיבוש שיכול להתאים לכל גיל הוא משחק המכונה. משחק זה מגיע מהתחום של התיאטרון ובמהלכו הקבוצה נדרשת להציג במשותף מכונה המייצרת משהו. המכונה יכולה לדמות משהו שקיים במציאות או דמיונית לחלוטין, בהתאם להחלטת הקבוצה. כל משתתף צריך לגלם תפקיד במכונה ולהציג אותו בתיאטרליות. עוד משחקי גיבוש קלילים בעץ ניתן למצוא כאן.

 

ספירה עד 20

משחק גיבוש קליל נוסף שכדאי להכיר הוא ספירה עד עשרים. המשחק יחסית מוכר ונעשה בו שימוש בפתיחה של מפגשים בכדי למקד את חברי הקבוצה. מטרת המשחק היא להצליח כקבוצה לספור באופן אקראי מ-1 ועד 20 בהצלחה.

המשתתפים צריכים לעמוד במעגל כאשר אחד מחברי הקבוצה מתחיל בספירה. אם יותר ממשתתף אחד אומר את אותו המספר, הספירה נעצרת. במהלך המשחק חשוב שהמשתתפים לא יספרו לפי סדר העמידה או בסדר קבוע אחר.

כדאי להציע למשתתפים לבצע את הספירה בקצב איטי, תוך שמירה על קשר עין מתמשך בין חברי הקבוצה.  במשחק גיבוש מזה, כמו גם במשחקים נוספים האלמנט של המשחק משחרר מעכבות ויוצר תחרותיות ולכן מוביל לתחושה של מטרה משותפת, מעין גאוות יחידה.

 

נחש מי הדמות

משחק גיבוש קליל נוסף הוא נחש מי. טרם המשחק צריך לארגן רשימת פתקים דביקים עם כל מיני דמויות מוכרות. לאחר מכן יש למקם על כל משתתף פתק באופן שהוא לא יידע איזה דמות הוא מקבל. במהלך המשחק כל משתתף נדרש לנחש איזו דמות מופיעה על מצחו, תוך הצגת מגוון שאלות כן ולא לשאר הקבוצה. המשחק חוויתי וניתן להשיג באמצעותו מספר רב של מטרות.

 

משחק הארנבת שחורה

במשחק זה כל חברי הקבוצה יושבים במעגל, מלבד אחד שמסתובב סביב הקבוצה. העומד צריך לגעת בראש של כל אחד ולומר איזה ארנבת הוא. יכול להיות מדובר בארנבת לבנה, חמודה, אדומה, מצחיקה, לבנה וכדומה. כאשר העומד יקרא לאחד מהיושבים ארנבת שחורה, עליו להקיף את המעגל ולתפוס את מקומו. הארנבת השחורה צריכה לגעת בגב הנרדף ולפסול אותו.

 

משחקי גיבוש קלילים

לסיכום הנושא, משחקי גיבוש כמו, המכונה, ספירה עד 20, נחש מי, ארנבת שחורה ועוד רבים נוספים יכולים לשמש לשם גיבוש קבוצתי. המשחקים יכולים לחזק ולגבש קשרים בין חברי הקבוצה באווירה חווייתית ונעימה. משחקי גיבוש יכולים להתאים כקונספט עבור, פעילות חברתית לבני נוער, פעילות חברתית מגבשת לעובדים, פעילות חברתית לחיילים וקצינים ועוד. משחקי גיבוש

 

רון גליקסמן אמן חושים
לקבלת הצעת מחיר למופע טלפתיה מדהים ומצחיק, מלאו פרטים עכשיו: